Mire van szükséged?

Webshop indítás előtt

A kiskereskedők részéről egyre inkább elvárássá lesz az online elérhetőség. Ehhez már olyan eszközök állnak rendelkezésedre, amivel gyorsabb és könnyebb már nem is nagyon lehetne a kivitelezés… Olyan e-kereskedelmi megoldások, mint például a WooCommerce, megkönnyítik a katalógus és a bevásárlókosár rendszerének kialakítását, majdnem olyan szinten, hogy a beszerzés sok esetben könnyebbnek tűnik majd, mint egy “földi” boltban. Lehet, hogy egy webshop ma még nem pont annyira rugalmas a megoldás mondjuk pékáruk esetén, de előbb vagy utóbb biztosan ez lesz a cél, hogy még ez is megérje!

Ha már működik az oldal, akkor nagyon fontos az is, hogy megkönnyítsük a tranzakciók kivitelezését. Az okok nyilvánvalóak: ügyfeleid sokkal szívesebben fognak tőled vásárolni, ha megbízható fizetési lehetőséget kínálsz számukra. Adott, ugye, a PayPal, ami azonnali fizetési lehetőség, azonban tranzakciós költséggel számolni kell, ahogy az online kártyás fizetés esetében is. Talán mégis ez utóbbi a leginkább ügyfélbarát megoldás, még ha igényel is némi utánajárást, beállítást.

Hogyan kellene kinéznie a webshopnak?

Ha a vállalkozásodnak már van saját, működő oldala, ami ráadásul mutatós is, akkor a boltnak mindenképp hasonlítania kell rá, amennyire csak kivitelezhető. Ha így teszel, akkor elkerülhetsz egy csomó kavarodást, és ráadásul learathatod a korábbi marketinges tevékenységed gyümölcseit is, ha már azzal sikerült némi hírnevet szerezned a képviselt márkának…

A legtöbb elektronikus kereskedést támogató megoldás kínál erre lehetőséget, bár nem ritkán prémiumként, vagyis plusz költség fejében… Az biztos, hogy színsémát kiválasztani, és logót feltölteni minden egyes áruházban lehet, ami azért alapnak már nem is olyan rossz! Némi szerényebb befektetés fejében aztán kérhetünk további “fazonigazításokat” annak érdekében, hogy még hasonlóbb legyen az összkép, de az mindenképp fontos, hogy felmérd, mi az, ami a te brand-ed esetében még megéri a ráfordítást!

Ha szeretnél egészen profi megoldásokat találni, akkor a fenti rendszerhez ajánjuk a következő WooCommerce sablonokat. Ezek már olyan szintet képviselnek, melyekkel megállhatod a helyed a piacon a webáruházaddal.

Hogyan jelenjenek meg az árucikkeket?

A vásárlóknak nagyon is konkrét elképzeléseik vannak, amikor online keresnek egy terméket, és ezek jellemzően mind meglehetősen egyedi elképzelések.. Mivel ezen a terepen nélkülöznünk kell több fontos érzékünket is, de leginkább nem tapinthatjuk meg az árut, mint a hagyományos keretek között, nagyon fontos szerep jut a vizualitásnak. Képeken, és részletes információkon keresztül kell meggyőznöd a vásárlót.

A dolog nyitja az, hogy meg kell szüntetni a folyamat “fájdalmas” részeit. Legyen az ár teljesen egyértelműen, világosan feltüntetve, hogy a vásárló tudja, mennyibe kerül a keresett termék. Erősítsd meg ezt a minőségre vonatkozó termékleírásokkal. Végül közelíts a valódi vásárlási élményhez amennyire csak lehetséges: nagy felbontású képekkel, több nézőpontból láttatva a terméket, és az is hatásos lehet, ha használat (viselet) közben is bemutatjuk az eladnivaló portékát. Ez segíthet a vásárlási folyamat során növelni a bizalmat, és könnyebb ezeken keresztül elképzelni a terméket használat közben.

Mi legyen a logisztikával?

A következő két sarkalatos kérdés az online kereskedés kapcsán a szállítás, és a reklamáció/csere ügyletek. Az áru kiszállításával kapcsolatban legjobb megállapodni egy hivatásos szállító céggel. Ha állandó szerződést kötsz egy meghatározott társásággal, akkor könnyen kaphatsz kedvezményeket, és a folyamatos visszajelzések alapján javíthatják, tökéletesíthetik is a szolgáltatásukat. A szállítási költséget a legtöbb e-kereskedelmi alkalmazás képes egy kalkulátorral meg is jelentetni a vásárló számára is elérthető, egyértelmű módon.

A visszavásárlással kapcsolatban nagyon fontos, hogy legyen egyértelműen meghatározva, a vásárló számára érthetően és elérhetően feltüntetve minden ezzel kapcsolatos protokoll. Sokkal kisebb a vásárlási hajlandóság olyan esetekben, ahol a visszavásárlás bonyolult, kényelmetlen folyamatnak ígérkezik. Mindenképp világos, egyértelmű lépésekben leírva tedd érthetővé a folyamatot, és bármi is történt (jogos reklamáció, vagy “mégsem tetszik, bocs” típusú probléma), próbáld a szállítási költséget lehetőség szerint nem a vevőre hárítani. Egyszerűen a tapasztalatok azt mutatják, hogy hosszútávon jobban megéri néhány duplán fizetett szállítási költség, mint az elégedetlen vevő, aki hamar hírét is viszi a kellemetlen élményeinek…

Hogyan reklámozod a boltot?

Ha végül minden kész, az utolsó pixel is a helyére került a virtuális áruházadban, itt az ideje, hogy népszerűsítsd! Az internet egy meglehetősen zsúfolt hely. Ezért fontos, hogy már az első megjelenésed hatással legyen jelenlegi, és leendő, potenciális vásárlóidra. Mostani kutatások azt igazolják, hogy a siker egyik útja a “multi-channel” jelenlég, vagyis az, hogy egyszerre több csatornán is küldd ugyanazt az üzenetet, így tartva éberen a rád irányuló figyelmet…

Találd meg azt a magot, ahonnan a legtöbb potenciális követőre, vásárlóra találhatsz, és építsd rájuk a stratégiádat. Az új termékekről rakj képeket a Pinterest-re, és tedd elérhetővé a vásárlóid számára. Fontos, hogy minden, ami a képviselt márkával kapcsolatos, következetes és állandó legyen. A megjelenésnél fontos a folyamatosság. Ha ezeket sikerül tartani, biztosan előnyére válik az üzletnek, és így az értékesítésnek is.

Online vásárlás

Egy webshop létrehozása izgalmas kihívás, de az elengedhetetlen, hogy betartsd a sorrendet: kezd azzal, hogy összegyűjtöd a szükséges alkalmazásokat, azután a saját képedre (a képviselt márka képére) formálhatod, hogy passzoljon a meglévő weboldaladhoz. Az árukat úgy mutasd be, hogy folyamatosan a vásárlói szempontokat tartod szem előtt, és aztán népszerűsítsd azokat a közösségi médiák lehetőségeit használva. Végül intézd a logisztikai dolgokat egy hozzáértő szállító céggel, és tegyél meg mindent annak érdekében, hogy a különböző tranzakciók minél zökkenőmentesebben történhessenek.

Egy sikeres üzlet mindig nagyon biztos, erős alapokon nyugszik. Ha a fenti tanácsokat megfogadod, észben tartod, és próbálsz ezek szerint építkezni, akkor remélhetőleg nem csak hiú ábránd lesz egy jól működő webáruház…