Most pedig nézzük, hogy mik azok a szempontok melyeket feltétlenül tarts szem előtt a honlapkészítés során ahhoz, hogy te is sikeres weboldal tulajdonosa lehess…

Siekres weboldal

A tökéletes domain kiválasztása

Az egyik alap- és így legfontosabb kérdés, hogy az oldaladat milyen domainnévvel lehet elérni. Itt mi nagyon fontos szempontnak tartjuk, hogy a a kulcsszót -ami köré weboldalunkat felépítjük – tartalmazza a domain. Ez a domain lehetőleg legyen rövid és könnyen megjegyzehető. S mivel feltehetően magyar piacra készülsz, használj .hu védződésű domainnevet.

Domainneved van már a weboldaldhoz? Ha nincs, kattints ide, és már ellenőrizheted is, hogy szabad-e a választott domain, sőt, meg is rendelheted !

A célközönségedhez szólj!

A weboldalad elkészítése során folyamatosan szem előtt kell tartanod, hogy kinek is csinálod, amit csinálsz! A célközönségeddel tökéletesen tisztában kell lenned, és folyamatosan észben is kell őket tartanod, gondolnod kell rájuk!

Célközönség

Nézzünk egy példát: ha egy általános iskola közelében van zöldséges boltod, akkor nagy valószínűséggel sok kisgyermekes szülő lesz a vásárlóid között. Ha idős embereknek árulsz különféle termékeket, akkor magukra az idős vásárlókra, és azok gondozóira számíthatsz.

Tehát akkor: kinek készíted a weboldaldat? Milyen tartalom lenne a leghasznosabb a várható vevőkör számára? Szánj rá egy kis időt, hogy elképzeld, és le is írd, milyen lenne az ideális vásárlód! Határozd meg a korát, nemét, földrajzi elhelyezkedését, bevételét, és hasonló releváns információkat. Azután használd ezt a képet, hogy megállapíts a megfelelő és egyértelmű irányt.

Legyél mindig aktuális!

Az online weboldalak között nincs hiány elavult, használhatatlan darabokból sem… Van közöttük sok blogformátumú, amiben már több, mint egy éve nincs friss bejegyzés. Egy elavult honlap nagyon könnyen hitelét veszti olvasói előtt. És nem csak ez a gond: egy régi weboldal feltehetően régebbi, elavult technológiával, keretrendszerrel készült. (Más történet, ezúttal nem térünk ki rá, de egyáltalán nem elhanyagolható, hogy komoly biztonsági kockázatot is jelent az ilyen elavult rendszerek használata!)

Mindig frissítsd a honlapod tartalmát, a rajta lévő információkat! Egyéb tekintetben is érdemes megfelelni az aktuális tendereknek, mert befolyásolhatják az oldaladat, mint például a SEO- és HTML-szabványok. És akkor nézzünk megint egy kis SEO-t, mert abból sosem elég…

Hagyd, hogy rád találjanak!

A keresőoptimalizálás több, mint különböző kis trükkök csokorban. A lehető legegyszerűbben megfogalmazva, a SEO egy módja annak, hogy könnyen megtalálható legyen az oldalad a keresők, vagyis a potenciális vásárlók számára. Ez azért kiemelkedően fontos, mert kutatásokból tudjuk, hogy a felnőtt emberek 91 százaléka használja ezeket a keresőmotorokat! Rengeteget lehet erről beszélni, és rengetegen el is mondták már a legjobb módszereket egy-egy oldal optimalizálására, de van néhány alapvető szabály, amit mindig szem előtt kell tartanunk!

Friss tartalom: enélkül a honlapod pillanatok alatt “kiszáradhat”… A keresőmotorok azokat az oldalakat indexelik, amiket rendszeresen frissítenek, és ez a rangsorolás feltétele is. Nemcsak frissnek kell lennie a tartalomnak, hanem egyedinek és relevánsnak is az oldal többi részéhez képest. Más szavakkal: maradj a témánál és légy eredeti! Amikor csak teheted, nyúlj egészen új témához, ne csak egyszerűen egy-egy új blogbejegyzést írj.

Releváns kulcsszavak: a weboldaladon használt szavak számítanak. Nézd meg egy kulcsszókeresővel, hogy a vásárlóid milyen szavakra keresnek elsősorban. Ha a népszerűséget nézzük, akkor érdemes valahol középtájról meríteni: használj olyan kulcsszavakat, amik népszerűek, nem nem a legnépszerűbbeket. Így sokkal valószínűbb, hogy olyan kifejezéseket találsz, amikre nincs óriási verseny. Építsd be a kulcsszavaidat a címsorba és az URL-be, és használd máshol is, olyan gyakran, amennyire még koherensnek hangzik – a túlzott használat többet árt, segít!

Elérhető HTML: az oldaladnak azok számára is elérhetőnek kell lenni, akik látási, hallási vagy mozgási nehézségekkel küzdenek. Vannak elérhető, és alkalmas eszközök arra, hogy teszteld az oldaladat, mennyire felel meg a jelenlegi akadálymentesítési szabványnak, és az eredménynek megfelelően módosíthatod, ha szükséges.

Legyél emberi!

Az Internet néha nagyon hideg és steril, ezért fontos, hogy az oldaladnak legyen emberi arca is. Ha a honlapod nem szigorúan technikai, sose téveszd szem elől, hogy ember vagy, aki arra használja a weboldalát, hogy azon keresztül egy más emberekkel kommunikáljon. Lehet sokkal személyesebb az oldalad:

Használhatsz beszélgetős hangnemet, amikor írsz, és tartalmat osztasz meg. Kerüld a szakzsargont, a nagy szavakat, és a direkt értékesítési szöveget!

Csinálj egy “Rólunk/Rólam” lapot. Ez különösen akkor hasznos, ha csapatban dolgozol. Írjatok minden tagról egy rövid kis életrajzot, amiben nemcsak a munkájával kapcsolatos státusza szerepel, hanem a hobbija, beceneve, esetleg más érdekességek vele kapcsolatban.

Jó, ha a kapcsolati lehetőségeket minden lap tetején elérhetővé teszed! Azzal, hogy megkönnyíted a kapcsolatfelvételt, bizalmat sugároz a látogatók felé.

Elemezz!

És ne csak a weboldalad forgalmát figyeld, van annál jobb út is! Az analitika egy mérhető módszer, jól követhető vele egy weboldal sikeressége. Függetlenül attól, hogy te mit értékelsz sikerként, az egyedi látogatók számát, a havi letöltéseket, eladásokat, vagy a hírlevél-feliratkozásokat, az analízis-szoftver segítségével egyértelműen követheted a fejlődést. Többek között azt is megtudhatod az elemzés segítségével, hogy melyik lapok a legnépszerűbbek, és melyek azok, ahonnan a leggyakoribb az oldal elhagyása. Ez teszi igazán hasznos eszközzé az analizálást, hisz használatával a legjobbat hozhatod ki az oldaladból.

Google analytics

A Google Analytics továbbra is nagyszerű választás, ha most kezded az elemzést. Könnyű telepíteni, felhasználóbarát, és van benne egy csomó remek kis opció. Egyszerűen alakíthatod át a saját igényeidnek megfelelően. A felhasználókat különböző szempontok szerint csoportosíthatod a könnyebb követés érdekében (pl. szűrheted a vidéki vásárlókat, akik havi 2000Ft-nál többet költenek…).

Egyáltalán nem szükségszerű, hogy a te oldalad is majd valahol ott parkoljon a többi elavult között az Internet sztrádájának egyik lehajtóján! Legyen jó előre kész stratégiád, és sokkal nagyobb esélyed lesz a sikerre!