Ha már semmi ötleted, de muszáj valami új tartalmat kirakni…

Ha már semmi ötlet

Nézz körül a saját portádon!

Ha az oldaladon lévő tartalomban van koncepció, akkor kell, hogy legyen valami hasonló összetartó erő az ötletek terén is. A korábbi bejegyzéseknek sugallniuk kellene a jövőben megjelenő, későbbi témákat is. Ezt figyelembe véve, némi elemzés, visszatekintés után könnyen lehet, hogy a saját oldaladon olvasottak segítenek végül kibillenni a mélypontról, és beindulhat a gépezetet! 😉

Nézd meg alaposan a statisztikákat: melyik bejegyzésed vonzotta a legtöbb látogatót? Ez, persze, önmagában még nem jelent tuti sikert a következő alkalomra is, de ha azt látod, hogy a fogalom egy ideje állandó, akkor reménykedhetsz abban, hogy jó úton jársz… Az állandó forgalom azt is jelenti, hogy figyelnek rád, és ha oda tudsz figyelni ezekre a látogatókra, akkor akár állandó olvasóiddá is válhatnak.

Figyeld azokat a trendeket, amik nagy nézettséget (olvasottságot) produkálnak, és használd azokat okosan, új ötletek kidolgozásához! Tegyük fel, hogy egy ipari szolgáltatónak dolgozol, és egy cikksorozatot posztolsz a biztonságról. Ha ez nagy forgalmat generál, akkor biztosan olyan témát sikerült találnod, ami fontos a vevőid számára. Az ehhez kapcsolódó hozzászólások, újabb bejegyzések “életben tarthatják” a témát, és nagy valószínűséggel lesznek azok is sikeresek, így folyamatosan biztosítják az új, “működő” alapanyagot…

Környékezd meg munkatársaidat is…

Környékezd meg munkatársaidat

Ha valakinek az a munkája, hogy ötleteket gyártson, nagyon könnyen előfordul, hogy a fától nem veszi észre az erdőt… Ha neked is ez jutott, próbálj kilépni a kis kuckódból, és menj a “csatamezőre”, ahol a valódi munka folyik.

A kollégáid jó része, akikkel egy cégen belül dolgozol, napi szinten oldalnak meg ügyfélproblémákat, folyamatos kapcsolatban vannak velük. Éppen emiatt lehetnek nagy segítség, amikor kifogytál az ötletekből, és várják az új tartalmat. Kérjük tőlük javaslatokat, tarts egy kis kerekasztal-beszélgetést, sőt: kérhetsz olyat is, hogy írjon valaki más egy vendégbejegyzést. Egy új hang új lendületet is adat a blogodnak, oldaladnak.

Derítsd föl a közösségi médiákat!

Közösségi média felderítése

Akárcsak a számok, statisztikák, úgy a közösségi média is aranybánya lehet, ha ötletekről van szó, csak ügyesen kell szemezgetni belőle… A folyamatosan áradó, mindenféle tartalomból kell kiszűrni azokat a fontosabb témákat, amik új ötleteket sugallnak és ezzel könnyítik a dolgodat…

A másik lehetőségforrás ezeken a helyeket a több-kevesebb hozzászólás: vegyük az előző példát a biztonságról. Ha mondjuk valami olyasmiről kezdesz el írni, hogy “ez a mi cégünknél így megy…”, nagyon könnyen lehet, hogy hasznosnak találják majd az olvasók az erre vonatkozó bejegyzéseket, és olvasás után akár hozzá is fognak szólni, leírván, hogy náluk miképpen történik a megoldás. Olvass néha a sorok között is, találj inspirációt az újabb témára a kommentek között!

Figyeld a híreket!

Tartsd szemmel a mindennapi eseményeket is – elsősorban azokról a hírekről van szó, amik valamilyen szinten kapcsolódnak a tevékenységi körödhöz -, és figyeld a hozzászólási lehetőségeket. Ha ezt megteszed, és valóban kommentálod néha az eseményeket, az nemcsak a blogot (brendet) pozicionálja az olvasó számára, de ugyanakkor beindíthatja a motort is, ami az új ötletek gyártásáért felelős… Vegyük például megint a korábban már említett “biztonság-témát”. Egy balesetről szóló hír kapcsán nyugodtan írhatunk megelőzési, kezelési javaslatokról is, és máris megvan egy komplett új bejegyzés! 😉

Nézz szét a versenytársaknál!

Sokunknak nem egyszerű beismerni, ha a konkurencia valamit jól csinál, de az ő erősségük lehet számunkra is áldás… Látogasd a vetélytársak blogját, figyeld, hogy ők milyen tartalmakat osztanak meg. Azt semmiképp nem javasoljuk, hogy egy az egyben átvegyél ötleteket, de maguk a témák inspirálhatnak egy-egy új terület felfedezésére, és így, közvetve a konkurencia is segíthet növelni az oldalad forgalmát.

Kérdezd meg a követőidet!

Amikor tuti sikert szeretnél elérni a bejegyzéseiddel, kevés olyan jól működő módszer van, mint az, hogy ha megkérdezed magát az olvasóközönséget… Mindenféle trendek méricskélése, a bejegyzésben rejlő lehetőségek értékelése semmit nem jelent, ha összehasonlítjuk egy direkt, felkérésre kibontott témával. Ha már nagyon nem ontod az ötleteket, válaszd a legmegbízhatóbb forrást: kérj témajavaslatot az olvasóidtól. Ha így teszel, nem csak a számtalan új nézőpont, ötletet nyered meg vele, de azt is elérheted, hogy az olvasóidnak személyes érdekévé válik a blogod működése, és észrevétlenül válnak egyszerű olvasókból lelkes követőkké…

A tartalommarketing éppen annyira jó, mint amennyire az ötleteid jók. Ezért nagyon fontos, hogy tudd, hová fordulj, amikor épp kiapadóban vannak a forrásaid! Saját eszközforrásod, közösségi interakciók, akár nemzeti vonatkozású-, akár a versenytársak által kínált inspirációk, ezek mind-mind segítenek talpon maradni. Szóval, legközelebb már semmikép ne ess kétségbe, ha az a nyavalyás cikk sehogy se akar összejönni! Próbáld ki ezeket a fentebb felsorolt – nem feltétlenül nyilvánvaló – eszközöket, és meglátod, nem lesz átmeneti kimaradás a blogodon! 😉