Alábbi tájékoztatást az adatközponttól kaptuk a tegnapi Vis Major eset kapcsán felmerült - kb 1 órás - szolgáltatás kiesés miatt.

"Kedd délután (2017.06.06.) 14 óra körül az épület áramellátását részben biztosító egyik transzformátor működése megszűnt, ilyenkor normál működés szerint egy automata vezérlõ átkapcsolja az áramellátást a tartalék transzformátorra, de most délután a transzformátor automata átkapcsolása nem működött, a vezérlõ hibajelzéssel magállt, ezért hosszú áramszünet alakult ki, mely mindkét, az 5. emeleti szervertermünkben lévõ szünetmentes tápunkat (UPS) érintette.
A hosszú áramszünet miatt a szünetmentes tápok akkumulátora lemerült és ezért az 5. emeleti szerverteremben áramszünet alakult ki. A külsõ hálózati kapcsolatot biztosító routereink is ebben a szervertermünkben üzemelnek, mindkét UPS-re csatlakoztatva, de a kimaradás miatt ezek is megálltak és így az áramellátási hibában nem érintett szerverek, szolgáltatások is internet-kapcsolat nélkül maradtak.

A transzformátorok kézi átkapcsolása után az áramellátás helyreállt, a szerverek sikeres elindulását egyesével ellenõriztük. A fõ hálózati kapcsolatot biztosító routerünkben az áramkimaradás hatására az egyik 10G sebességű vonali kártya (line card) meghibásodott, cserélnünk kellett, ezért a hálózati kapcsolat ennek cseréje után, az áramellátás helyreállása után további kb. 20 perccel állt helyre.

Az idei évre tervezett energetikai és hálózati beruházásaink az ehhez hasonló, ritka vis-maior esetek kiküszöbölését, áthidalását célozzák, hogy a késõbbiekben pl. egy hasonló árambetáplálási probléma a szervertermekben ne okozhasson kiesést. Ezeket a fejlesztéseket több lépésben hajtjuk végre és az egyes fejlesztési lépések elõtt fogunk részletes tájékoztatást küldeni."

Wednesday, June 7, 2017







« Vissza