Elérhetővé tettünk egy új eszközt, amellyel ellenőrizhetitek és adott esetben fel is oldhatjátok a szerver tűzfalán az ip címetek blokkolását.

Ez a jelenség az esetek 95%-ban hibás bejelentkezési kísérletek miatt jelentkezik. Ilyen például, ha új e-mail címet állítasz be a levelező kliensedben (Outlook, iPhone stb.) és nem megfelelőek a csatlakozási adatok (jelszó, port, felhasználónév). Vagy ha elfelejtetted a tárhelyed jelszavát és megpróbálsz bejelentkezni egy hibás jelszóval.

Az ilyen eseményeket a szerver tűzfala betörési kísérletnek veszi és blokkolja a próbálkozó ip címét. Egy ilyen blokkolás esetén az adott ip címről érkező összes kérést eldobja a szerver.  Tehát már a weboldalatokat sem tudjátok elérni ezután.

Ilyen esetekben jönnek a kétségbesett bejelentlsek, hogy nem működik a weboldal. Pedig erről szó sincs… 🙂

A most bevezetett eszközzel, ha a fenti jelenséget tapasztaljátok, egyből ellenőrizhetitek, hogy ez áll-e a háttérben. Az ügyfélkapuban az adott tárhely előfizetés részleteinál találjátok meg az IP feloldási központot, melyen keresztül az ellenőrzést és feloldást el tudjátok végezni.

A program már az ügyfélkapus bejelentkezés pillanatában megpróbálja megnézni, hogy az ip címetek blokkolva van-e és ha igen akkor megkezdni a feloldást. Azonban mivel ez időzített futtatáshoz van kötve, így nem biztos, hogy ez egyből megtörténik.

Külön hasznos része az alkalmazásnak, hogy más ip címét is ellenőrízhetitek az adott szerveren. Persze ehhez nektek is rendelkeznetek kell rajta saját tárhellyel.