A legtöbb vállalkozó a Twitter-t vagy a Facebook-ot választja kommunikációs csatornaként üzletfelei vagy potenciális vásárlói felé; és bár vannak olyanok is, akik hajlandók használni a Google+-t is, ők is inkább csak egyfajta “utózöngeként” működtetik; úgy használják, mint egy kellemes helyet a sok közül, ahol “el lehet lenni”, nem kell hirdetésekkel, információkkal, meg mindenféle szociális kalandokkal foglalkozni. Most azonban, hogy a Facebook elkezdett kissé a többiek mögött kullogni – növekszik a reklámok mennyisége, és ezzel egyenes arányban csökken a népszerűsége – elég sok felhasználó fordul a Google+ felé, és gondol úgy rá, mint a következő lehetséges nagy “játszótér”…
Számít-e ez valamit a vállalkozóknak a Google+?
Talán magad is csatlakoznál a G+-felhasználókhoz… Ráadásul a Google ezt most minden eddiginél egyszerűbbé teszi számodra: mindenki, aki valamilyen online kereskedésre adta a fejét, használ valamiféle analitikát, ami alapján meghatározza az üzlete számára legmegfelelőbb lépéseket, és lehetővé teszi annak meghatározását is, hogy merre érdemes elindulni.
Igaz, hogy valamilyen szinten eddig is lehetséges volt ez a szociális médiákon keresztül, de sok üzletember, vállalkozó gondolja azt, hogy nem akar plusz kiadásokat azért, hogy hozzáférjen ezekhez az információkhoz, és közben ráadásul még jól keresztkérdések alá is vetik, hogy mit hogyan csinál, és vajon jó-e az, amit csinál… Most már nincs is szükség erre, úgy tűnik, van már lehetőség!
A G+ hozzáférést ajánl a vállalkozóknak mindazokhoz az analitikus információkhoz, ami segít nekik kidolgozni a legeredményesebb kapcsolattartási módot, segít eldönteni, hogy mi az, ami működik náluk, és mi az, ami nem. És ami talán még ezeknél is fontosabb: növeli az ellenőrzést a kisvállalkozások mindenféle reklámtevékenysége során is. Ma már a “Google My Business” néven ismert szolgáltatás részeként kínálják; segítségével kisvállalkozások is képesek lesznek “kezelni” az online megjelenésüket: a Google+ használatán keresztül rengeteg lehetőséget, szempontot kapnak az elemzéshez, beleértve a keresési eredményeket, térképeket, irányokat, véleményeket és az analitikus adatokat.
Akkor tényleg itt az ideje változtatni?
A Google mindig azon dolgozik, hogy felhasználóihoz eljuttasson minden olyan információt, amire valaha szükségük lehet, amit tudni akarnak (és még többet is), de most úgy tűnik, mintha elkezdtek volna törődni a magánszemélyek mellett a vállalkozókkal is… Szóval, mindezekkel az ujjbegyeid alatt érdemes elgondolkozni neked is: hátha itt az ideje változtatni; ha egyelőre nem is állandóra, de kísérleti eszközként mindenképp érdemes elkezdeni beépíteni a G+-t is a rendszerünkbe…