5 baráti jó tanács annak érdekében, hogy weboldalad még sikeresebb legyen

Fontos, hogy az oldalad (is) “érzékeny” legyen…

Weboldalak esetében ez azt jelenti, hogy rugalmas, alkalmazkodó, vagyis szinte bármilyen képernyőn olvashatóan, élvezhetően jelenik meg. Manapság már a weboldalak készítésénél figyelnek rá a fejlesztők, hogy mindenféle eszköz tudja azt kezelni, legyen szó okostelefonról, tabletről, laptopról vagy bármilyen más mobileszközről.

Responsive sablon

Ahogy a fogyasztók egyre gyakrabban használják okostelefonjaikat vásárlásra, újságolvasásra, kapcsolattartásra és életük dokumentálására, úgy lesz egyre fontosabb ez a szempont is, hogy oldalunkat olyan mobilbaráttá alakítsuk, amennyire csak lehetséges. Az elmúlt években ez elsősorban azt jelentette, hogy az embernek fönt kellett tartania egy teljesen külön oldalt, ami a mobilalkalmazást használók számára készült. Ez az úgynevezett “responsive” dizájn ezt feleslegessé teszi, így ha a weboldalad még nem ezeken az alapokon készült, akkor mindenképp fontold meg a változtatást! Ha az oldalad tud alkalmazkodni a legkülönbözőbb mobileszközökhöz és böngészőkhöz, akkor biztos lehetsz benne, hogy bárhol, bármikor el tudnak érni az üzletfeleid, és le is bonyolíthatják magát a vásárlást is.

Lehetsz sokkal szociálisabb… (mármint a weboldalad)

Ha eddig még nem tetted volna, akkor most már mindenképp integráld weboldaladba a különböző szociális médiákat. Az a legkevesebb, hogy linkeket és gombokat helyezel el az oldalon, amik céged vagy vállalkozásod közösségi oldalára mutatnak (Facebook, Twitter, Google+, stb.). Ha valóban akarsz hatni a vásárlóidra, és a jövőbeni üzletfeleidre, rá kell szánnod az időt erre is. Kezdetnek helyezd el a Facebook- és Twitter gombokat a főoldalon, vagy a blogod első lapján. Aztán pedig biztosítsd a hozzászólás lehetőségét, – vagy akár a belépést is – a Facebook-fiókjukon keresztül.
és egy kicsit vizuálisabb is…

Szociális kapcsolódások

Volt egy felmérés, ami alapján az derült ki, hogy az emberek 40%-a jobban reagál a vizuális információkra, szemben a sima szöveggel. Ha weboldaladon annyi a vizuális élmény, amennyi egy fotógalériában és/vagy clipart-ba belefér, akkor nagyon itt az ideje változtatni egy kicsit! 😉

Azt igazán nem nehéz belátni, hogy manapság még sokkal keresettebb a vizuális tartalom. Az olyan népszerű oldalak, mint a Facebook vagy a Twitter igen komoly összegeket fektettek abba, hogy minél több vizuális élményt tudjanak nyújtani felhasználóiknak. Az a legjobb, ha a weboldalad olyan eredeti fotókat, videókat tartalmaz, amelyek segítségével a látogatóid jobban megérthetnek, és adott esetben még meg is győzöd őket arról, hogy nálad érdemes vásárolniuk. A képeid segítségével sugallhatod azt is a vásárlóidnak, hogy olyan befolyásos valakinek gondoljanak, aki segíthet megoldani a problémáikat.

Lehet rajta valami tevékenységre csábító…

Ha azt tapasztalod, hogy viszonylag magas látogatottság mellett sem nő a tényleges forgalmad, akkor meglehet, hogy hiányzik róla valami hatékony “csábítás”… Valami, ami arra motiválja a látogatóidat, hogy megtegyék, amit remélsz tőlük. Ezek az úgynevezett CTA-k (Call to Action) , ami akár jelenthetik az összeköttetést az egyszerű, névtelen látogató és a piacképes vezetők között. Ha jól használod ezt a lehetőséget, a passzív látogatóból akár hűséges vásárlót is varázsolhatsz…

és lehetnek rajta ügyfelektől, partnerektől származó vélemények, sikersztorik a cégedről, vagy ilyesmik…

Rólunk mondták

Mivel az online verseny is egyre fokozottabb, meg kell találnod a módját annak, hogyan győzd meg a fogyasztókat, hogy kapcsolatba lépjenek a cégeddel és a te szolgáltatásodat válasszák. Ennek egyik módja az, ha nyilvánosságra hozol olyan igaz történeteket, megtörtént eseteket, amik céged korábbi sikereiről számolnak be a fogyasztó, vagyis a már meglévő partnereid megfogalmazásában. Akik meglátogatják az oldaladat, nyilvánvalóan értékelni fogják a termékeid vagy szolgáltatásaid irányában tanúsított szenvedélyességedet, de az is biztos, hogy nagyobb hangsúlyt kapnak azok az információk, amikor másoktól – már meglévő ügyfelektől – hallhatják, hogy mi minden hasznuk volt már az üzleti kapcsolatotokból. Ha még nincs ilyen tartalom az oldaladon (akár szöveg, akár videó formájában), akkor legyen a célod az, hogy legalább három történetet, véleményt begyűjtesz, és felteszel az év végéig. Próbáld megnyerni a leghűségesebb partnereidet, nincs kizárva, hogy nagyon szívesen részt vesznek ebben, és megírják a maguk véleményét, tapasztalatait.

Nagyon fontos, hogy az oldaladnak jóval többnek kell lennie, egy változatlan hirdetőtáblánál! Hála az internet növekvő népszerűségének, sosem volt még ilyen könnyű elérni a leendő vásárlókat. De ez magától nem fog menni, az is biztos, kemény munka csak, ami eredményt hozhat. Ha valóban szeretnéd növelni a látogatottságodat, és ezáltal több online ügyfelet toborozni, növelni a jó híredet, valamint céged ismertségét, akkor már kezdheted is a munkát a fenti javaslatok bármelyikével…

Hamarosan jön még néhány ötlet, de addig is bőven van “házi feladat”, nem fogtok unatkozni! 😉